
Опит
Натрупването на опит в управлението на колегията и опознаването на процесите във всички направления на нейната дейност са изключително важни за постигане на добри резултати.
Изборът на нов адвокатски съвет може да:
-
направи служителите на колегията недоверчиви и слабо мотивирани заради очакването, че избраните са там временно и поради служебната си ангажираност като адвокати няма да отделят достатъчно внимание на проблемите в колегията;
-
наложи на новоизбраните кандидати наблюдаване на процесите, които се извършват в счетоводните отдели, спецификата на системата за администриране на правната помощ, софтуер и процедури за обработване на заявления в ЕАР, запознаване с дисциплинарната практика на САК.
По тези причини, участието на колеги от ядрото на настоящия адвокатския съвет ще осигури:
-
непрекъсваемо и безпроблемно продължаване на всички добри инициативи;
-
продължаване на процесите по опазване на имуществото и средствата на колегията, компенсиране на реализирания дефицит, спиране на негативните тенденции във финансовото състояние на колегията и оздравяването и;
-
гаранции за приемственост в отчетността и прозрачността на Съвета.
Повече от половината кандидати, обединени в екипа за Адвокатски съвет, членуват в Съвета на САК в настоящия му мандат и са подпомагали активно дейността му за постигане на следното:
Идентифициране и отстраняване на проблемите в управлението работата на колегията
-
Структурни промени в щата и създаване на бонусна система на заплащане за стимулиране на доброто обслужване;
-
Постоянен анализ на разходите и преустановяване на ненужните и обременителни плащания;
-
Непрекъснат анализ на счетоводните записвания и извършване на необходимите корекции;
-
Създаване на система за видеонаблюдение и контрол на работното време;
-
Освобождаване на служители с неудовлетворително представяне и ангажиране на по-квалифициран персонал;
-
Създаване на пълно приемно време за членове на колегията чрез даване на ежедневни дежурства от членовете на съвета;
-
Пълен преглед на решенията на съвета от предходните години и създаване на регистър на решенията;
-
Съкращаване на времето за обработване на заявления от адвокати;
-
Подобряване на възможностите за профилактични прегледи за адвокати;
-
Създаване на възможност за доброволно здравно осигуряване на служителите и адвокатите.
Дигитализация на процесите
-
Изработване на нова интернет страница на колегията;
-
Създаване на електронен месечен бюлетин и преустановяване на скъпоструващите мейл кампании;
-
Създаване на база данни с адвокати от САК, членове на чуждестранни колегии;
-
Подаване на отчети и искания за подобряване на функционалностите на електронните адвокатски регистри, ЕПЕП и софтуерната система на НБПП;
-
Създаване на възможност за подаване на заявления по електронен път;
-
Интегриране на нова деловодна система;
-
Интегриране на нова електронна система за заседанията на съвета и техника за видеоизлъчване в реално време;
-
Създаване на закрита секция на сайта на колегията с възможност за достъп до протоколи, дисциплинарна практика и излъчвания;
-
Стартиране на работа по дигитализация на библиотеката на САК;
-
Създаване на фейсбук страница и фейсбук група на колегията, в която се публикуват новини
-
Увеличаване на ползваните от адвокатите модули на правно информационните системи АПИС и СИЕЛА;
Отчетност, прозрачност и комуникация
-
Публикуване на периодични тримесечни отчети за изпълнението на бюджета;
-
Публикуване на всички протоколи от заседания на Адвокатския съвет;
-
Оповестяване на информация за предприети мерки за защита правата на адвокатите;
-
Излъчване в закритата секция на сайта на заседанията на съвета и избора на особени представители;
-
Приемане и оповестяване на правила за справедливо и прозрачно разпределение на делата за правна помощ и особени представители;
-
Публични покани за набиране на изпълнители и доставчици;
-
Покани към всички членове на колегията за участие в дейността на съвета по консултиране на законодателни инициативи;
-
Ангажиране на активни членове на колегията за участие в международни форуми и организации, техни комисии и събития;
-
Провеждане на кръгли маси и дискусии с участието на адвокати от колегията;
-
Провеждане на анкети;
-
Организиране на научни конференции по случай професионални празници.